Nu är det bekräftat - Unionens rådgivare är bäst i test!
För tredje gången gillt toppar Unionens rådgivning listan över fackförbundens medlemsservice, enligt utvärderingen ”Brilliant Awards”. Nu är det alltså bekräftat att Unionens medlemmar har de bästa fackliga rådgivarna!
Det är bara att konstatera, Unionens medlemmar har Sveriges bästa fackliga rådgivare. Grattis, alla 700 000!
Marcus Nathanson, enhetschef
- Det känns fantastiskt! Det är en ära och ett bevis på att rådgivarnas och handläggarnas engagemang, strukturerade arbetssätt och målfokusering verkligen gör skillnad för våra medlemmar och förtroendevalda, säger Marcus Nathanson, enhetschef på rådgivningen, Unionen.
De medlemmar som kontaktar oss söker ofta råd och stöd i svåra och ibland stressiga situationer och då är det extra viktigt att vi möter dem med empati, omtanke och respekt.
Brilliant Awards lyfter fram att det blir allt viktigare för dagens kundtjänster att uppfattas som empatiska och visa förståelse och omsorg om sina kunder. Det är något Marcus Nathanson bekräftar.
- Empati är en viktig del i bemötandet och något vi pratar om. De medlemmar som kontaktar oss söker ofta råd och stöd i svåra och ibland stressiga situationer och då är det extra viktigt att vi möter dem med empati, omtanke och respekt. Vi fokuserar på samtalets olika faser, aktivt lyssnande för ett engagerat och lösningsfokuserat bemötande, säger han.
Det vi har gemensamt är att vi brinner för att hjälpa andra att må bra.
Karolina Zethraeus, facklig rådgivare
Rådgivarna Karolina Zethraeus och Anna Westerberg tror också att engagemanget gett avtryck i den generella nöjdheten.
- Engagemanget speglar hela kulturen på
facklig rådgivning
, där vi hjälper varandra i kluriga frågeställningar och stöttar varandra vid tuffare samtal. Jag tror det generella engagemanget på arbetsplatsen får effekter på medlemsnöjdheten också, säger Karolina Zethraeus.
Anna Westerberg, medlemsrådgivare
- Vi är alla olika men det vi har gemensamt är att vi brinner för att hjälpa andra att må bra och har ett ödmjukt intresse för alla människors lika värde. Det är en unik grundvärdering på arbetsplatsen. Det känns i väggarna här, men är ingen självklarhet i dagens samhälle, tyvärr, konstaterar Anna Westerberg.
Utmärkelsen Brilliant Awards CX baseras på:
2,5 miljoner kundundersökningar
10 000 kundservicemedarbetare
På 160 organisationer
Kategori bästa kundservice tilldelas den organisation som fått högst engagemang i kundservice efter avslutad kontakt. Poängen baseras på minst 1200 svar per organisation och data från minst sex av tolv månader.
Vill du få mer att säga till om, på jobbet? Gå med rak rygg genom karriären med en trygg inkomst-försäkring? Vill du kunna ringa och bolla knepiga frågor om din arbetsmiljö och arbetsrätt med kompetenta rådgivare? Kolla här om du kan bli medlem i Unionen.