I marskampanjen snackar vi lön.
I år är lönesamtalet kanske viktigare än någonsin, så därför vill vi hjälpa alla tjänstemän att komma förberedda till samtalet.
I år är lönesamtalet kanske viktigare än någonsin, så därför vill vi hjälpa alla tjänstemän att komma förberedda till samtalet.
3 av 4 har lönesamtal varje år. Och 8 av 10 som inte förbereder sig innan lönesamtalet är missnöjda efteråt. Det vill vi ändra på genom råd och tips inför lönesnacket.
Vi når ut med vårt budskap via exempelvis film (15- och 6-sekunders) på YouTube och Play, DOOH (alltså digitala utomhustavlor) ljudspot i poddar, Sociala medier och en matig kampanjsida.
Kampanjen består av följande:
En 15 sekunders-reklamfilm går som bumper på YouTube och i Play-kanaler och ingår i Unionens reklamfilmskoncept "Vad gör jag nu?" I filmen ser vi en man som misslyckas på lönesamtalet, eftersom han troligen inte hade förberett sig innan.
En reklamfilm på 6 sekunder som är en nedklippt version av 15-sekunders-varianten men såklart mycket, mycket kortare.
Ljudreklam i Acast/Spotify-poddar med en man som har ett lönesamtal , som går så där halvbra (samma som reklamfilmen).
DOOH (digitala utomhustavlor) med mannen från filmen som helt plötsligt får stora reaprislappar slängda över ansiktet, och budskapet som står är: Sälj dig inte billigt! Få lönetips på unionen.se
Kampanjsida på unionen.se/story/stories/lonesamtal där du hittar artiklar som förbereder dig för ditt lönesamtal (och en som förbereder chefer på att hålla lönesamtal ) och ett Quiz som heter Lönesamtals-simulatorn som du kan träna dig på inför lönesnacket. Artiklarna heter bland annat Do's and don'ts på lönesamtalet, 7 tips inför lönesamtalet, Hej chefen! Ska du hålla lönesamtal och mer.