Published 24 Nov. 2022
Unionens marknadsföring har 2022 handlat om allt från lönesamtal och hybridjobb till trygghet i dåliga tider. Och nu kommer årets sista kampanj, som vi kallar ”Alla kan va med”.
Som titeln antyder lyfter vi den här gången det faktum att alla på arbetsplatsen kan vara medlemmar, oavsett utbildning och befattning. Helt enkelt vår vertikalitet (fast utan att använda ett så krångligt ord).
I filmen ser vi en kvinna som verkar vara utanför, ignorerad och exkluderad på arbetsplatsen… men i slutet av filmen förstår vi att så inte alls är fallet. De har i hemlighet förberett en överraskningsfest till henne, för hos oss får ju såklart alla vara med!
Utöver filmen kommer kampanjen också bestå av ljudspottar och innehåll i sociala medier. Kampanjen produceras i sin helhet av Unionens inhousebyrå och reklamfilmen görs tillsammans med produktionsbolaget Social Club och regissör Erik Warolin.
Kampanjen består bland annat av:
- Som sagt handlar reklamfilmen om en kvinna som verkar vara utanför, och exkluderad på arbetsplatsen… men är hon verkligen det?
- Ljudspot i Acast/Spotify-poddar och Radioplay där vi genom en fejkad game-show på ett intresseväckande och humoristiskt sätt lyfter fram att alla på jobbet kan va med i Unionen.
- Inlägg i sociala medier där vi bl a lyfter filmen och en artikel om en chefsmedlem som pratar om vertikaliteten.
- Ovan nämnda artikel om chefs-medlemmen kommer även att gå som native-artikel på bl a aftonbladet.se
- Kampanjsida på unionen.se/story/stories/alla-kan-va-med där du kan läsa mer om vem som kan bli medlem.